تور روسيه | تور ارزان روسيه تور روسيه | تور ارزان روسيه .

تور روسيه | تور ارزان روسيه

شهر هاي مهم روسيه

نماي از روسيه

شهر هاي مهم روسيه

پرجمعيت ترين و پايتخت كشور روسيه، شهر ققنوس روس يا همان مسكو مي باشد. اين شهر در حال حاضر حدود ۱۱ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جاي داده است كه بعنوان پرجمعيت ترين شهر قاره اروپا و ششمين شهر پرجمعيت دنيا معروف است.

شهر مسكو آب و هواي قاره اي مرطوب دارد. تابستان هاي معتدل و گاها گرم و مرطوب و زمستان هاي طولاني و سرد. اين شهر در كنار رودخانه مسكو و در ناحيه مركزي فدرالي در روسيه اروپايي واقع شده است.

مسكو پايتخت سياسي، اقتصادي و فرهنگي روسيه و قلب تپنده روس ها به حساب مي آيد. نام اين شهر به دو صورت تفسير مي شود، عده اي بر اين باورند كه مسكو به علت اين كه در گذشته محل زندگي تعداد زيادي مسلمان بوده و تعداد زيادي مسجد در آن وجود داشته لقب ماسكو كه به معني شهر مساجد است، را گرفته كه بعدها به مسكو تغيير يافته است. ولي در تاريخ اين كشور اين شهر، به نام رودخانه مسكو ناميده شده است كه در روسي قديم به آن گراد مسكو به معني شهر كنار رود مسكو مي گقتند.

از مناظر ديدني مسكو مي توان به كرملين عظيم، كاخ اسقف، كليساي جامع صعود مريم، ناقوس تزار، آرامگاه لنين، پارك گوركي و تئاتر بلشوي اشاره كرد.

اين شهر زادگاه بسياري از بزرگان علم و ادب و هنر است كه از معروف ترين آن ها مي توان به چخوف، چايكوفسكي اشاره كرد.

[/expand]

سن پترزبورگ

شهر سن پترزبورگ دومين شهر بزرگ كشور روسيه مي باشد. اين شهر در شمال غربي اين كشور واقع شده است. با توجه به سرشماري سال ۲۰۱۳ حدود ۵ ميليون نفر در اين شهر زندگي مي كنند. شهر سن پترزبورگ در كناره هاي رود نوا، در شرق خليج فنلاند در درياي بالتيك قرار گرفته است.

اين شهر به شهر آب راهه ها معروف است و در گذر زمان نام آن به سن پترزبورگ تغيير يافته است. بالغ بر ۱۰ اسم تا به حال براي اين شهر انتخاب شده است.

شهر سن پترزبورگ دروازه اصلي تجارت روسيه و قلب صنايع نفت و گاز، كشتي سازي، هوافضا، راديو و الكترونيك، نرم افزار و رايانه، خورروسازي، پتروشيمي و پزشكي روسيه است و نقش كانوني در فرهنگ و هنر اين كشور نيز دارد.

سن پترزبورگ، منطقه اي به اين كوچكي خواستگاه بزرگترين و مهم ترين جنبش هاي هنري و فرهنگي روسيه و جهان بوده است. اين شهر خانه شخصيت هاي بزرگ ادبي مثل پوشكين و داستايوسكي و موطن و آهنگ سازاني مثل شستاكويچ و راخمانيف است.

از مناظر ديدني اين شهر مي توان به موزه هرميتاژ، ساختمان ستاد عمومي، كليساي جامع سن ايزاك، موزه روسيه و دژ پتروپل اشاره كرد.

سوچي

شهر سوچي در مرز غربي كشور روسيه واقع شده است. اين شهر، يك شهر گردشگري است كه در سرزمين كراسنودار قرار دارد. شهر سوچي بزرگ، با درازاي ۱۴۵ كيلومتر طويل ترين شهر اروپاست. حدود ۳۵۰ هزار نفر در اين شهر زندگي مي كنند.

سوچي شامل چهار ناحيه رسمي مي شود، ناحيه سوچي مركزي كه هسته ي اصلي شهر و پيشرفته ترين و پرجمعيت ترين بخش آن است. ناحيه لازاروسكو كه بزرگترين ناحيه شهر است و ناحيه ادلر كه مركز شبكه حمل و نقل شهر است.

آب و هواي شهر سوچي نيمه گرم سيري است و رطوبت آن بسيار زياد است. شهر سوچي به عنوان ميزبان بازي هاي المپيك زمستاني سال ۲۰۱۴ شناخته شد كه اين مسابقات در اين شهر برگزار شد.

زبان رسمي روسيه، روسي است ولي ۲۷  زبان رسمي ديگر نيز در جمهوري ها و مناطق خودگردان اين كشور وجود دارد.

از مناظر ديدني شهر سوچي مي توان به اقامتگاه تابستاني استالين، موزه هنر سوچي، پارك ربورا، آكواريوم ورد ديسكاوري و غارهاي ورنتوسكا اشاره كرد.

نيژني نووگورود

شهر نيژني نووگورود در غرب كشور روسيه واقع شده است و همچنين مركز استاني به همين نام مي باشد. در حال حاضر حدود ۱٫۵ ميليون نفر در اين شهر زندگي مي كنند كه از اين حيث در جايگاه چهارم قرار دارد. به واسطه قدمت و گذشته شهر نيژني نووگورود، بعضي ها اين شهر را پايتخت سوم روسيه مي نامند. اين شهر، در ميانه هاي قرن نوزدهم، پايتخت تجاري امپراتوري روسيه بود و صنعتش حسابي رونق داشت. اهميت تجاري اين شهر در قرن نوزدهم چنان بود كه مي گفتند سن پترزبورگ سر، مسكو قلب و نيژني نووگورود هم كيف پول روسيه است.

نيژني نووگورود در ساحل جنوبي رود ولكا قرار گرفته است. رود اكا هم از ميان شهر مي گذرد و آن را به دو منطقه “عليا” در ساحل تپه اي سمت راست و شهر “سفلي” در ساحل سمت چپ تقسيم مي كند.

نيژني نووگورود آب و هواي مرطوب و قاره اي دارد ، آب و هوايي شبيه به شهر مسكو ولي با زمستان هاي سردتر.

از مناظر ديدني شهر نيژني نووگورود مي توان به مجموعه كرملين، موزه ساخارف، موزه گوركي. موزه معماري ولگاي سفلي، كليساها و صومعه هاي شهر و صومعه ماكارف اشاره كرد.

پسكوف و پچوري

شهر قديمي و تاريخي پسكوف، واقع در شمال غرب روسيه، در ۳۰ كيلومتري استوني، با وجود كليساي ترينتي، يكي از مراكز گردشگري محبوب هستش.. قدمت پسكوف به ۹۰۳ ميرسه، و به اندازه خود كشور روسيه قديميه.. پسكوف هنوز بسياري از ديوارهاي قرون وسطايي شهر رو حفظ كرده و پر از كليساهاي كوچك و زيبا با معماري افسانه اي بيزانس هستش.. پشت ديوارهاي فرو ريخته كرملين، كليساي پر زرق و برق ترينيتي ديده ميشه كه قطعا يكي از زيباترين ديدني هاي پسكوف به شمار ميره.. يه رانندگي كوتاه از پسكوف شما رو به شهر كوچك پچوري ميرسونه كه به خاطر صومعه هاش معروفه.. اين صومعه ها در سال ۱۴۷۳ افتتاح شد ..

پچوري

شهر باستاني و قديمي نووگورود، در مسير بين سن پترزبورگ و مسكو هستش و بين گردشگران محبوبه.. نوگورد قديمي ترين شهر كشور روسيه هستش.. اين شهر از جنبه تريخي بسيار زيباست و زماني يكي از مراكز مهم فرهنگي و سياسي روسيه بوده.. سري به كرملين در نووگورود بزنين كه امروزه يادگاري از اهميت سياسي گذشته اين شهر هستش.. در مركز شهر كليساي جامع سنت سوفيا رو پيدا خواهين كرد كه احتمالا قديمي ترين ساختمان روسيه هست و كليساي نجات دهنده ما در لينو با نقاشي هاي ديواري نفس گير رو از دست ندين.. در خارج از شهر ، صومعه يورف متعلق به قرن ۱۲ رو ببينين و منظره زيباي قايق سواري در رودخانه وولخوف رو نظاره گر باشين..

يكاترينبورگ

سوزدال شهري زيبا و كوچيك در منطقه ولادمير هستش كه در برابر تحولات مدرن محافظت شده.. سوزدال باستاني با معماري قرون وسطي، كه قدمتش به ۱۰۲۴ برميگرده، بخشي از گلدن رينگ يا حلقه طلايي رو تشكيل ميده و شمار زيادي از كليساها و صومعه ها رو در خودش جاي ميده.. و همين مسدله اون رو به يه مركز مذهبي در روسيه تبديل كرده.. سوزدال با مراتع و چراگاه هاي زيبا و دام هايي كه آزادنه بر روي علفزارها پرسه ميزنن، يه روستاي معنوي كوچك با جمعيت ۱۲۰۰۰ نفره.. تعجبي نداره كه چرا سوزدال بين توريست ها محبوبه، زيبايي سوزدال بي نظيره…

 


برچسب: آداب رسوم مردم روسيه، تاريخچه ي روسيه، تور نوروزي روسيه، شهر هاي مهم روسيه، مناطق گردشگري روسيه، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۴۶:۴۸ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :