تور روسيه | تور ارزان روسيه تور روسيه | تور ارزان روسيه .

تور روسيه | تور ارزان روسيه

تاريخچه ي مجسمه ماماياف روسيه

مجسمه

مجسمه ماماياف روسيه

جنگ يكي از نفرت انگيزترين پديده هايي است كه بشر مسببش شده ، هميشه پيكان تيز جنگ در درجه ي اول به سوي مردم است، سالها بعد از جنگ ها هم هنوز ملت جنگ زده با آسيب هايش دست و پنجه نرم مي كنند.

اوج اين پديده ي خونين به زمان جنگهاي جهاني اول و دوم باز مي گردد؛ همه ي دنيا درگير خون و خونريزي بودند و همچنان هم آثار حمله ها و صدمات در برخي نقاط جهان ديده مي شود، يكي از جنگ هاي بسيار وحشتناك جنگ جهاني دوم در روسيه اتفاق افتاد و استالين گراد نام داشت ، جنگي ميان روس و آلمان ها كه منطقه ي ولگوگراد روسيه را با خاك يكسان كرد.

عواقب و سختي هاي اين جنگ آن قدر عظيم بود كه هنوز از ذهن روس ها پاك نشده است، به ياد اين جنگ خونين تنديس بزرگي در شهر استالين گراد ساخته شده است كه كارناوال مي خواد به آن سر بزند، همراهمان باشيد تا با دومين مجسمه ي عظيم جهان آشنا شويم.
بزرگ ترين تنديس زن جهان
آشنايي با مجسمه ي سرزمين مادري

سازه ي مامايف گوركان ( Mamayev Kurgan ) يا سرزمين مادري ( motherland call ) يك مجسمه ي عظيم و غول پيكر است و در ايران با نام مجسمه ي مام ميهن شناخته مي شود و معماري فوق العاده اي دارد، اين مجسمه #معروف ترين تنديس زن دنيا است.

در زمان ساخت ، اين تنديس بلندترين مجسمه ي جهان بوده و در آن هنگام در گينتس هم به عنوان غول پيكرترين مجسمه ي دنيا ثبت شده بود، اما در حال حاضر در رتبه ي دوم بعد از #مجسمه ي آزادي قرار گرفته است.

اين تنديس ، زني را به تصوير كشيده كه در يك دست شمشير دارد و آماده ي دفاع از سرزمينش است و دست ديگرش باز و آزاده است و نمادي از دعوت دشمنان و آمادگي براي مقابله با آنان مي باشد، همين كه اين مجسمه به صورت زن ساخته شده نكات زيادي دارد از جمله اين كه روس ها با هم متحد هستند و با همه ي اقشار به جنگ دشمنان مي روند و يا در جنگ زن و بچه هاي بي گناه زيادي از بين رفتند و نابود شدند.

اين مجسمه ۵۲ متر ارتفاع دارد و اگر نوك شمشيرش را در نظر بگيريم ۸۲ متر مي شود و طول شمشير آن ۳۰ متر است، اين يادبود جنسش بتني و شمشيرش از فولاد ضد آب است، ميزان بتن مصرف شده در اين بنا ۷,۹۰۰ تن است و تنديسي بسيار غول آسا و سنگين مي باشد ، براي آن كه بتوان از نزديك تنديس را مشاهده كرد بايد ۲۰۰ پله را پيمود اما آن قدر بالا رفتن از پله ها و لذت بردن از اطراف مجسمه شيرين است كه زيادي پله ها را احساس نمي كنيم.پس از پيمودن پلكان به پاي تنديس خواهيم رسيد.
بزرگ ترين تنديس زن جهان
۲۰۰ پله براي رسيدن به مجسمه
از نزديك نظاره گر تنديس سرزمين مادري باشيد
داستان جنگ استالين گراد و ساخت مجسمه سرزمين مادري

يكي از شهرستان هاي جنوبي روسيه استالين گراد نام دارد كه در قديم با نام ولگوگراد شناخته مي شد ، اين ناحيه در جنگ جهاني دوم در جنگ با آلمان ها تلفات زيادي داد اما در نهايت پيروز ميدان شد ، در اين جنگ خونين استالين گراد با خاك يكسان شد و خاطراتي هولناك در ذهن روس ها باقي گذاشت، اين نبرد يكي از با استراتژي و قوي ترين حمله هايي بود كه آلمان در جنگ جهاني دوم انجام داد، اين حمله در ۱۲ سپتامبر سال ۱۹۴۲ ميلادي رخ داد و تا ۲ فوريه سال ۱۹۴۳ ميلادي هم اوامه داشت.

روس ها براي مقابله با اين حمله ي عظيم سد دفاعي بزرگي متشكل از سيم خاردار و مين در دامنه ي تپه هاي اين منطقه ساختند اما با اين حال آلمان ها توانستند به اين ناحيه نفوذ كنند و حتي راه آهن منطقه را هم تسخير نمايند، در پايان روز دوم اين جنگ ۱۰٫۰۰۰ نفر از ارتش روسيه كشته شده بودند ولي آنها با تمام قوا از كشورشان دفاع مي كردند، همچنان كش مكش براي تسخير تپه هاي استالين گراد ادامه داشت و هر روز يكي مالك اين منطقه مي شد.

استالين گراد در پايان جنگ آن قدر ويران شده بود كه در هر متر مربع آن چيزي حدود ۵۰۰ تا ۱۲۵۰ تراشه و خرده فلز پيدا مي شد، روسيه تا مدت ها توان بازسازي خساراتش را نداشت و فصل ها مي گذشت اما هنوز اين ناحيه در تاريكي و سياهي بود و آثار بمب و خمپاره همه جا ديده مي شد.

۲۵ سال بعد از پايان جنگ استالين گراد روس ها كه هنوز زخم اين جنگ برايشان تازه بود تصميم گرفتند يادبودي از مقاومتشان در اين جنگ بسازند و در نهايت در ماه اكتبر سال ۱۹۶۷ ميلادي شروع به ساخت تنديس سرزمين مادري كردند، از سال ۱۹۴۹ ميلادي به بعد فيلم هاي زيادي از اين جنگ خونين ساخته شد.
جنگ روسيه

گشتي در اطراف تنديس مامايف

۱ ) گورستان مامايف

در حال حاضر در اطراف اين تنديس قبرستاني از پيكر هاي غير نظامياني كه در جنگ استالين گراد كشته شده اند تشكيل شده است و ۳۵٫۰۰۰ قبر مردم بي گناه و ۱۵٫۰۰۰ قبر سربازان جنگ در اين گورستان وجود دارد.

در اين گورستان كه از معروف ترين گورستان هاي روسيه است پيكر برخي مشاهير شوروي هم وجود دارد مثل واسيلي چوئيكوف ( Vasily Chuikov ) كه رهبر شوروي در جنگ استالين گراد بود و يا واسيلي زايتسلف ( Vasily Zaytsev ) كه تك تيرانداز اين جنگ بود و ۲۲۵ نفر را در اين جنگ براي دفاع از سرزمينش كشت، پيكر اين تيرانداز در سال ۲۰۰۶ ميلادي نبش قبر شد و در مكاني ديگر در اين قبرستان خاك شد.
قبرهاي سرزمين مادري
۲ ) كليساي گوركان

در محوطه ي مجسمه ي زن سرزمين مادري يك كليساي بسيار زيبا به نام كليساي گوركان ( Mamayev Kurgan ) وجود دارد كه از نظر معماري و قداست اهميت زيادي دارد در آن براي روح شهيدان دعا مي خوانند و به نيايش با خداوند مي پردازند.
كليساي مادر لند
۳ ) موزه ي جنگ

در اين محوطه ي وسيع موزه اي هم وجود دارد كه موزه ي استالين گراد معروف است، در اين موزه آثار باقي مانده از جنگ نگهداري ميشود، اشيايي مانند مدال هاي افتخار فرمانده هان يا وسايل و لباس هاي آنان و بقاياي برخي اسلحه هاي قديمي.
مدال هاي فرماندهان روس

آشنايي با ديگر تنديس هاي استالين گراد

در محوطه ي مجسمه ي سرزمين مادري ۱۱ مجسمه ي ديگر هم وجود دارد كه به برجسته ترين آن ها اشاره مي كنيم.
۱ ) تنديس مادر غمگين

از معروف ترين مجسمه هاي محوطه ي تنديس استالين گراد تنديسي از يك مادر است كه فرزند مرده اش را به آغوش كشيده و نمادي از درد و رنج مردم جنگ زده و بي گناه است.
مجسمه ي مادر غمگين
۲ ) تنديس تفنگ دار

مجسمه اي كه ژنرالي تنفنگ به دست را به نمايش در آورده هم در اين محوطه قرار گرفته كه يادبودي از ارتش روسيه در جنگ جهاني دوم است.
تنديس تفنگدار
۳ ) سرباز بي نام

تنديسي از يك سرباز گم نام كه فقط تابلويي در زير پايش نصب شده است، روي آن تابلو نوشته شده كه تو گم نامي اما كاري درخشان و ابدي انجام داده اي.

سربازان ديگري كه در صف پشت به پشت هم ايستاده اند و قهرمانانه از وطنشان حفاظت مي كنند هم بر روي كتيبه اي نقش بسته كه متاسفانه امروزه تا حدودي تخريب شده است.
سربازان جنگ استالينگراد

۴ ) تنديس كمك و همياري

چند مجسمه كه در آن سربازان در حال كمك به هم رزمانشان هستند و پيكر زخمي همراهانشان را بر دوششان حمل مي كنند در محوطه ي گوركان قرار دارد و نمادي از سختي و رنج هاي ارتش روسيه است.
نمادي از كمك سربازان
۵ ) ديوار خاطره

تنديسي از يك ديوار كهن هم در اين محوطه وجود دارد كه خاطرات جنگ و برخي نام ها رويش نقش بسته است ، اين تنديس خرابي و خسارات آن جنگ خونين را نشان ميدهد.

ديوار خاطره
۶ ) سربازان

تنديسي از سربازان به صف كشيده به صورت نمادين در همين ناحيه وجود دارد كه تعاون و ايستادگي سربازان روس را به تصوير كشيده است و نمايان گر آمادي سربازان اين كشور در مقابل دشمنان است.
تنديس سربازان صف كشيده
۷ ) خرابه ي يك ساختمان

خرابه اي از يك ساختمان بزرگ كه بر اثر حملات هوائي آلماني ها تخريب شده بود هم در گوشه اي از اين محوطه هنوز پا برجاست، اين ساختمان مستطيل است و قسمت دروني آن تا حد زيادي ويران شده و از بين رفته است.
بناي تخريب شده روسيه
آشنايي با طراح تنديس مادري

مجسمه ي غول پيكر مجسمه ي سرزمين مادري توسط فردي به نام ويكتوروويچ ( Yevgeny Viktorovich Vuchetich ) كه يك هنرمند و مجسمه ساز مشهور شوروي بود طراحي شد، او در سال ۱۹۷۰ ميلادي برنده ي جايزه اي از لنين شد و در سال هاي ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۰ ميلادي پياپي به عنوان هنرمند مردمي و سوسياليست كار برنده ي جوايز متعددي شد و در نهايت طرح اين مجسمه توسط نيكيتين ( N. V. Nikitin ) ساخته شد.
ويكتوروويچ
بازديدكنندگان در استالين گراد

سالانه بيش از دو ميليون گردشگر براي بازديد از اين تنديس به استالين گراد مي آيند آنها با آمدنشان ياد شهداي جنگ ۶۵ سال پيش را زنده نگه مي دارند، علاوه بر بازديد از تنديس گردشگران مي توانند در پارك بزرگي كه مجسمه ي سرزمين مادري در آن قرار دارد گردش و تفريح كنند و از ديگر مجسمه هاي كوچكي كه در پارك قرار دارد ديدن نمايند، اين مجسمه آن قدر طرفدار دارد كه در زمستان سرد استالين گراد باز هم گردشگران براي ديدن اين تنديس مي آيند.

براي رسيدن به پاي جسمه ي غول پيكر توريست ها بايد ۲۰۰ پله ي پارك را طي كنند اما آن ها با شوق اين كار را انجام مي دهند و خستگي در چهره هايشان پيدا نمي شود.
بازديدكنندگان سرزمين مادري

نمايي از مناظر اطراف

محوطه اي كه مجسمه ي سرزمين مادري در آن قرار گرفته است بسيار وسيع است و در ساخت آن تلاش شده تمامي نقاط خاطراتي از جنگ را بيان كنند در عين حالي كه محيط زيبا و آرام و به دور از دلهره ي جنگ باشد.

در رو به روي تنديس سرزمين مادري حوضچه اي بزرگ قرار گرفته كه تمامي اطراف آن با تنديس هاي ديگر آرائيده شده اند و ادامه ي محوطه مانند پاركي تفريحي مي باشد.
اطراف مجسمه ي غول پيكر

تنديس سرزمين مادري كجاست ؟

گردش و تفريح در روسيه اگر به زبان روسي مسلط نيستيد كار آساني نيست و بهتر است از تورهاي گردشگري اين كشور استفاده كنيد و اين تورها هم بنا به مدت اقامت و امكاناتي كه انتخاب مي كنيد هزينه هاي مختلفي دارد اما اگر قصد ديدار از اين تنديس شگفت انگيز را داريد خوب است بدانيد لازم به تهيه ي بليت جداگانه براي بازديد از اين تنديس يا گشت و گذار در محوطه ي زيبايش نخواهيد داشت و بازديد از اين ناحيه رايگان مي باشد.

براي رسيدن به اين مجسمه ي زيبا مي توانيد از قطار و اتومبيل شخصي و تاكسي استفاده كنيد، براي استفاده از قطار كافي است در ايستگاه ولگوگراد كه فاصله ي كمي با اين پارك دارد پياده شويد.

براي رفتن با تاكسي يا اتومبيل شخصي هم بايد وارد بزرگراه پوكوكو ( pokoccobckoro ) شويد و تابلوهاي راهنما را در ناحيه ي دسترسي محلي دنبال كنيد تا به ورودي پارك مامايف كورگان ( mamayev kurgan ) شويد.

آدرس: روسيه، ولگوگراد يا استالين گراد، مامايف گوركان.

بزرگ ترين تنديس زن جهان
توصيه كارناوال

روسيه كشوري بسيار زيبا است و مناظر طبيعي خيره كننده اي دارد علاوه بر طبيعت زيبا ، آثار كهن و تمدني غني دارد پيشنهاد مي كنيم ديدار از آثار باستاني اين كشور را از دست ندهيد زيرا پشت تك تك آن ها داستاني جذاب نهفته است.
مادر لند
سخن آخر

امروز كارناول به روسيه رفت و سري به يكي از بلندترين مجسمه هاي دنيا زد ، تنديسي كه پس از مجسمه ي آزادي بلندترين مجسمه ي جهان است، اگر تجربه ي #سفر به روسيه را داريد تجربياتتان را با ما در ميان بگذاريد، منتظر نظرات و پيشنهادات شما هستيم.


برچسب: تنديس آزادي، تور نوروزي روسيه، عجايب هفت گانه روسيه، مجسمه ياد بود مادر، معرفي جاذبه هاي گردشگري، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۴۳:۵۵ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :