تور روسيه | تور ارزان روسيه تور روسيه | تور ارزان روسيه .

تور روسيه | تور ارزان روسيه

سنت وآداب رسوم ازدواج مردم روسيه

سنت

آداب رسوم ازدواج مردم روسيه

سنت و آداب و رسوم ازدواج، به خصوص در روسيه ريشه هاي تاريخي دارد. از زمان هاي قديم، بسياري از مردم به آداب و رسوم ازدواج افتخارمي كردند. اما امروز بعضي ها از رسوم ازداج بي اطلاع هستند و يا هم به آنها ارزش نميدهند.

سنت و آداب و رسوم ازدواج، به خصوص در روسيه ريشه هاي تاريخي دارد. از زمان هاي قديم، بسياري از مردم به آداب و رسوم ازدواج افتخارمي كردند. اما امروز بعضي ها از رسوم ازداج بي اطلاع هستند و يا هم به آنها ارزش نميدهند. طبق آداب و رسوم ازدواج در روسيه، ازدواج براي عروس و داماد در اين كشور از جايگاه خاصي برخورداري است و اين آداب و رسوم از كجا سرچشمه گرفته اند؟

حلقه ازدواج (چله). مشخص شده است كه در مصر باستان، زن و شوهر با بدست نمودن حلقه قسم مي خوردند كه تا اخرين روز زندگي در شادي و غم با هم ميباشند. مصريان بر اين باور بودند كه اگر حلقه را به انگشت وسطي دست چپ كنند جرقه عشق را تا اخر عمر نگه ميدارند. اين سنت تا به امروز در مردم شرق حفظ شده . اما در روسيه حلقه ي عروسي را به انگشت وسطي دست راست ميكنند و قسم ميخورند كه تا اخر عمر با همسر خود صادق بمانند. اگر مرد يا زن روس حلقه عروسي خود را بدست چپ انگشت وسطي كرده, به اين معناست كه همسرش وفات كرده.

عروس را در آغوش گرفته و داخل خانه كردن. اين رسم ازدواج اسلاوي بسيار قديمي است. اسلاوي ها به اين باور بودند كه اگر عروس را در زمان داخل شدن به خانه، همسرش در آغوش بگيرد، پاهاي عروس زمين را لمس نكند، شيطان فريب ميخورد و عروس نظر نمي شود.

ظرف براي خوشبختي. در روستاهاي روسيه شكستاندن ظرف گلي نشانه باكره بودن عروس است.

گل جيب داماد. گذاشتن گل در جيب داماد نشان اظهارعشق عروس به داماد ميباشد.

شاهدان در جشن عروسي. در ازدواج روسها دو شاهد ميباشد كه يكي از طرف عروس و ديگري از داماد. شاهدان بايد كساني باشند كه عروس و داماد به انها ميتوانند اعتماد كنند. بعضي ها نقش شاهدي را به خويشاوندان شان نيز ميدهند. شاهدان بايد با عروس و داماد در قسمت انتخاب لباس، لوازم آرايش، برگزاري محفل عروسي, بجا نمودن سنت هاي مراسم و غيره كمك و همكاري كنند.

دسته گل عروس. عروس، دسته گل خود را در جمعيت دختران كه هنوز ازدواج نكرده پرتاب مي كند و كسي كه موفق به گرفتن دسته گل عروس شد، اين به دين معني است كه او در آينده نزديك ازدواج مي كند.

نان و نمك (به روسي كاراواي). كاراواي نانتزين شدهسنتي روسي است. بعد از انكه داماد عروس را از خانه مادرش مي گيرد در بيرون از خانه، عروس و داماد را با يك قرص نان و نمك ملاقات مي كنند. عروس و داماد تكي از نان را با دهان شان مي گيرند و لقمه هر كسي كه بزرگتر بود رئيس خانواده ميشود.

گفتني است كه نان كاراواي بسيار زيبا تزئين ميشود. برگ در نان – به معناي فرزندان اينده، خوشه ي گندم – سعادت و رفاه، دو حلقه در هم آميخته – وفاداري و عشق ابدي است.

صدا نمودن كلمه تلخ (گوركا). اين كلمه را در عروسي براي بوسيدن عروس و داماد از يكديگر، تمام مهمانان با يك صدا مي گويند، “گوركا، گوركا،” اما در قديم عروس با پطنوس كه در بين آن گيلاس ودكا مي بود نزد همه مهمانان براي جمع آوري تحفه ميرفت، اما مهمانان نميفهميدن كه در داخل گيلاس آب است يا ودكا ومهمان پس از آن كه تحفه را براي عروس مي داد و ودكا را مينوشيد و صدا ميكرد تلخ است به معناي آن كه مشروب است، نه آب.

ازاد نمودن دو كبوتر سفيد. كبوتر سفيد نماد از ازادي، صلح و خوشبختي است. آزاد نمودن دو كبوتر سفيد پس از عقد پيمان ازدواج، نشانه خداحافظي با خانه اجدادي و همچنين آغاز يك زندگي جديد با هم اوج ميباشد.

تعداد مهمانان در محفل ازدواج. در روسيه در مراسم ازدواج صرف از دوستان و خويشاوندان نزديك دعوت به عمل ميايد. تعداد دعوت شدگان در عروسي بيش از چهل تا پنجا مهمان ميرسد.

گفتني است كه در عروسي هاي اشخاص مشهور و پولدار تعداد مهمانان به بيش از ۳۰۰ نيز ميرسد.

 


برچسب: آداب ورسوم مردم روسيه، تور ارزان روسيه، جاذبه هاب گردشگري روسيه، رزرو تور لحظه آخري روسيه، شهر هاي مهم روسيه، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۴۴:۴۶ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :